Vzhled a jak dokáže zaujmout
Víme to všichni, někdy na to však zapomínáme. Vzhled je to, co přitahuje naše oči a to, co přitáhne naše oči má větší pravděpodobnost, že zaujme i naši mysl. Pokud se střetneme s něčím nepřehledným, chaotickým, škaredým, nebo prostě nadmíru přeplácaným, většinou to rovnou přeskočíme, jelikož si uvědomujeme, že bychom strávili příliš mnoho času při rozkrývání pravé podstaty věci. A my chceme vědět to co potřebujeme rychle, snadno a nejlépe hned.
Internetová stránka a čím by měla zaujmout
– V první řadě tu máme celkový vzhled: málokdo se od začátku soustředí na detaily. Proto celková kompozice je důležitá pro první dojem, který vytváří základ vztahu, který má člověk k dané věci.
– Pokud jsme zaujati, chceme přehlednost: protože samotný vzhled neudrží naši pozornost dlouho a my jsme na stránku přišli s určitým úmyslem, proto budeme spokojení, pokud se k žádané informaci dostaneme co nejsnáze.
o Rozcestník nebo menu: typicky se dává na horní lištu, nebo do levé strany tak, aby se na něj mohlo najet z jakéhokoli místa na stránkách. Tento prvek musí být vždy viděn a vždy dosažitelný.
o Okénko vyhledávání: pokud po zadání klíčového slova odkážete vyhledávajícího na Google, nebo do nepřehledné džungle historie stránek, je takové políčko k ničemu. Velmi dobře volte specifikace a funkci tohoto vyhledávání.
– Když se nám někde líbí, rádi se přihlásíme k odběru: možnost registrace a nadstandardních akcí, nebo novinek do e-mailu hodně lidí potěší a je to služba, díky které se na vaše stránky budou vracet.
– A konečně, pokud někam chodíme, rádi si čteme něco nového: a to je to, na čem musíte stále pracovat, vytvořit krásné a přehledné stránky je k ničemu, pokud je nebudete obnovovat a vytvářet důvod pro to, aby tam lidé chodili. Jeden příspěvek týdně je snad absolutní minimum, které musíte pro přežití svého výtvoru udělat.
Předtím, než něco vytvoříte se zamyslete, co byste sami očekávali a přidejte ještě něco navíc, poté budou mít vaše stránky potenciál stát se oblíbenými.